Tratatul Fiscal

Tratatul Fiscal

Stimați colegi,

Aș începe prin a spune că Europa cu mai multe viteze nu este o temă de acum, este o realitate și oricine ar fi citit cu atenție datul de la Amsterdam, care a fost primul pas privind cooperarea materiei juduciară și de combatere a criminalității, ulterior a luat intraluatul de la Nisa, ar fi aflat ca acolo s-ar fi introdus deja procedura prin care cele 9 state pot adopta măsuri în avans față de celelalte, atunci când consideră necesar. Acum la ora actuală 9 state ar însemna o treime din totalul membrilor. Acest lucru există deja și aș spune că dacă am fi respectat cu strictețe și în interesul României.

Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană semnată în aprilie 2005 la Luxemburg așa cum a fost negociat la sfârșitul  anului 2004, poate că România era într-o situație mai bună, spre exemplu nu am fi avut NCV pentru că am semnat un tratat între România pe deoparte și celelalte state membre ale Uniuni Europene în timp ce NCV a fost o invenție ,, ” semnat între guvernul României și comisia Europeană care  nu se poate ridica la nivelul statelor care a semnat tratstul de aderare, dar aderarea României la Zona Euro este un obictiv strategic fără îndoială nefiind o obligație, România ar fi putut ,,profita,, de statut așa cum atât cât a fost  posibil în înteresul româniei am folosit perioada de preaderare pregătindu-ne pentru 1 Ian 2007, atât cât sa putut.

Faptul că noi ne-am repezit să ne comportăm ca și cum am fi egalii Germaniei, a Marii Britaniei sau al altor state cu o economie puternică și stabilă, nu a fost în interesul României,faptul că vrem să ne ridicăm alături de greii Uniunii Europene ca și cum am fi recuperat cele câțiva zeci de ani care ne-au desparțit de la momentul aderări în urmă cu fondarea Uniunii Europene începând cu co,utarea economică a cărbunelui și oțelului, nu ne-a folosit în nici un fel. Faptul că ne impunem rigori pe care nu le putem resprecta nu ne ajută și din acest punct de vedere tratatul fiscal nu este neapărat o soluție chear dacă el pare că disciplinează execuția fiscală bugetară într-o țară ca România.

Sunt convins că Suedia și Danemarca suferă groaznic de pe urma faptului că nu sunt membre ale zonei Euro și că economia lor ar avea de suferit. Dar cred că România ar trebui ca măcar acum să propună un proiect European  al României și păstând caractaristicile și circumstanțele în care ne aflăm. Faptul că încercăm  întotdeauna să fim mai mult decât putem lipindu-ne defapt la un curent sau altul, neajutandu-ne foarte mult, alții ne propunem să ne lipim la alte state sau să ne urmăm întotdeauna deciziile altora , și aș spune că există un curent de premisie în Europa, suficient de puternic ca să ducă la ieșirea Mariei Britaniei din Uniunea Europeană iar acest curent se poate amplifica. România trebuie să facă față și atunci dacă am reuși să găsim atunci o platformă comună așa cum a fost acțiunea de la Snagov 1994-1995 în pregătirea aderării la Uniunea Europeană așa cum a fost în aderareala Nato 1994 când am semnat acordul de aderare  a României la parlamentul pentru pace, fiind prima țară.

Vă mulțumesc.